اَلعَنــــــــــــــــکَبوت

إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنکَبُوتِ

اَلعَنــــــــــــــــکَبوت

إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنکَبُوتِ

هار ِ مهار

دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ب.ظ

هنجار ، 

قلاده ای سخت بر گلوی ِ تمنا ، 

و تمنا ، 

سگ ِ پاچه گیر ِ درون ، ... 

و تو ، 

گوسفند ِ دریده ی ِ درون و ، 

 سگ ِ در بند ِ برون ! 

 "قربانی از دو سو " ،...

________________________________________________________________________________________

نهاد: آید

بزرگترین بخش شخصیت و منبع نیازها و امیال زیستی انسان است و تمام انرژی لازم برای دو بخش دیگر شخصیت را فراهم می کند. نهاد طبق اصل لذت عمل کرده، و د ر جهت افزایش لذت و دوری از درد عمل می کند و ساختاری خودخواه، لذت جو، بدوی غیر اخلاقی، سبح و لجوج دارد.

 

من:اگو

نماینده منطق و عقل و رابط بین نهاد و محیط خارج است. من می کوشد در خواستهای نهاد را به صورت منطقی برآورد کند و اگر با واقعیت هماهنگی ندارند آنها را به تعویق انداخته یا هدایت مجدد کند. من به دو ارباب خدمت می کند، نهاد و واقعیت، و همواره بین درخواستهای اغلب متضاد آنها میانجی می شود و سازش برقرار می کند.




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۷
مه تا کلاه دوز

نظرات  (۴)

قسمت اولش عالی بود... قربانی از دو سو!
من تقریبا از یک سو که هنجار باشه خودم رو رها کردم... تقریبا البته! ولی راضیم، چون خودم هستم نه اونی که بقیه بخان از من، نه میانگین جامعه. من با میانگین مشکل دارم و اعتقاد به واریانس دارم.
۰۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۴۸ پوریا علاءالدینی

البت که زبانی چو بیان تو ندارد سخنم!

راضیم خیلی خوبه و راضی تر که ادامه دار شد قصه العنکبوت.

 با اینکه درد داره ولی دانش بهتر از جهله! یا حتی خود رو بر جهل آراماندن!

اما این یه نتیجه نیست یه اتفاقه واسه امروز شاید فردا یه جور دیگهباشه...

اتفاقا امروز داشتیم با یک دوستی صحبت میکردیم ! 
با این تعاریف شما اینجور از حرفاش برداشت میشد که میگفت: "من" تمام قد باید در اختیار "نهاد" باشه و حرفاشو گوش کنه!!! منطق و واقعیت کشکه و نباید سر نهاد رو گول مالید ! ... اینه که میشه عقده ! 
با تشکر از متن زیباتون
خووووکای کثییییف

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی